سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی

لوگوی وبلاگ


نوای وبلاگ


 

 شانس حضور شرکتهای فناوری اطلاعات ایران در نمایشگاه جیتکس 2010 که بزرگترین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات خاورمیانه است با توجه به قطع حمایتها از دست رفت و معدود شرکتها نیز از حضور در نمایشگاه بازماندند.

به گزارش مهر، با کاهش سیر همکاریهای داخلی برای حضور شرکتهای ایرانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاههای بین المللی، حضور این شرکتها در سطح بین الملل همه ساله بی رونق تر و کمرنگ تر می شود و این درحالی است که دیگر کشورهای منطقه با حضور در این قبیل نمایشگاهها آخرین تکنولوژیهای ارتباطی و فناوری اطلاعات خود را در معرض دید دنیا قرار داده و از توسعه و رشد دیگر کشورها نیز الگو می گیرند.


حضور فعال در رویدادهای بین المللی لازمه دستیابی به اهداف چشم انداز

کارشناسان معتقدند اگر قرار است ایران در سند چشم انداز بیست ساله یعنی تا سال 1404 قطب اول اقتصادی، علمی و فناوری منطقه باشد نمی توان از برون گرایی و تبلیغ آن چه دارد غافل شود. چطور می توان امیدوار بود که ایران 1404 دارای جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل باشد در حالی که برای حضور در یک نمایشگاه خارجی این چنین عمل می کند.

تحلیلگران براین باورند که ایران در حالی براساس سند چشم انداز باید در سال 1404 در پنج فناوری هسته ای، هوافضا، نانو، محیط زیست و ict دارای رتبه اول در منطقه باشد که در زمان حاضر ضعیف ترین کشور دیجیتالی منطقه است و به نحوی در زمینه دولت الکترونیک و در زمینه آمادگی دیجیتالی در رتبه های آخر دنیا و منطقه قرار دارد.

به اعتقاد کارشناسان در خوشبینانه ترین حالت ممکن، حتی اگر در سال 1404 به اهداف سند چشم انداز هم برسیم و صاحب فناوریهای مهمی شویم به دلیل آن که حتی در یک نمایشگاه خارجی منطقه ای حضور فعال نداشته ایم تازه باید خود را به دنیا و خصوصا منطقه بشناسانیم. به همین دلیل است که علاوه بر تلاش برای توسعه علم و فناوری در داخل کشور نباید از تبلیغ آن چه داریم و آن چه می توانیم انجام دهیم غافل شویم.

مسئولان نیز باید باور کنند که حضور ایران در نمایشگاههای بین المللی، یک حضور تشریفاتی نبوده و تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم زیادی در توسعه کسب و کار در سطح بین المللی و حتی داخلی دارد بنابراین حضور در نمایشگاههای تخصصی بین المللی مانند جیتکس دبی و یا سبیت آلمان از این جهت اهمیت فوق العاده ای دارند. ضمن این که این حضور می تواند تبلیغات بسیار مناسبی برای چهره تجاری و تخصصی کشور ایران در سطح منطقه فراهم کند.

منبع:http://forum.patoghu.com/thread134557.html




  •        کلمات کلیدی :
  •         نوشته شده توسط :محدثه صفا/حبیبه یعقوبی ... ایرانی ...